سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ

سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ

سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ

سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ

سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ

Hosted PBX درواقع مرکز تلفن تحت شبکه میباشد.

این سرویس مبتنی بر تکنولوژی ابر میباشد. برای استفاده از این نوع سرویس بهتر است اینترنت خوب و با کیفیت داشته باشید. و شما دیگر نیازمند سخت افزار ها و نرم افزار های گران قیمت نخواهید بود. برخلاف PBX های قدیم که باید هزینه های زیادی را بات خرید هاست یا آموزش های آن پرداخت میکردید.

سازمانی که سرویس Hosted PBX را خریداری میکند دیگر نیازمند هزینه های اضاف برای نگهداری و آموزش و … پرداخت نمیکند.

Hosted PBX تلفن سانترال بر پایه ابر میباشد. که تمامی سیستم های تلفن شرکت توسط سازمان ارائه دهنده سرویس میزبانی میشود. مثل تل با ما که ارائه دهنده مرکز تلفن ابری میباشد. و تمام مسئولیت های امنیت، پشتیبانی، تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری و … را برعهده دارد.

PBX چیست ؟

این نوع سرویس مخفف Private Branch Exchange میباشد. به معنی تبادل ارتباط های خصوصی درون شعبه ای میباشد.

PBX های IP دارای یک پوشه از تمام گوشی ها / کاربران و آدرس SIP مربوطه هستند. این باعث می شود آنها یک تماس داخلی را متصل کنند یا یک تماس خارجی را از طریق یک کانال VoIP یا یک ارائه دهنده خدمات VoIP به مقصد مورد نظر هدایت کنند.

مهمترین ویژگی PBX این است که همه منابع تلفنی مجموعه یا شرکت شما ، مثل خطوط تلفن ثابت مخابرات را برای تعداد زیادی از کارمندانتان به اشتراک بگذارد و دیگر سازمان نیازی ندارد که تعداد  بسیار زیادی خط تهیه کند.

این امر باعث صرفه جویی سازمانی خواهد شد و به همین دلیل هست که سازمان های بزرگ  از این سرویس استفاده میکنند.

به عنوان مثال در شرکتی که ۱۵ خط شهری دارد به راحتی با PBX این خطوط را در بین ۱۵۰ کارکنان خود بدون اینکه کیفیت تماس ورودی یا خروجی تغییر کند تقسیم میکند.

Hosted PBX

سرویس Hosted PBX همانند سرویس PBX میباشد. اما در یک مورد (سرور و میزبانی) تفاوت دارد. در صورت تهیه PBX شما باید امکاناتی مانند سرور، هاست، فری سوئیچ و ایزابل را خود تهیه کنید. و همینطور باید گوشی یا کلایت را به وسیله IP وصل کنید. که هزینه های بالایی را برای شما خواهد داشت. اما در صورت تهیه سرویس Hosted PBXA شما از میزبانی و هاست های خارج از شرکت استفاده خواهید کرد.

بعنوان مثال در صورت تهیه Hosted PBX اگر شخصی با شماره تلفن مجموعه شما تماس حاصل کند. ابتدا تماس ها به سمت سرور شما در آن شرکت وارد میشود. سپس یر اساس IP ها بر روی کلاینت های اعرریف شده مجموعه شما میاید.

در صورتی که سرویس مرکز تلفن ابری (Hosted PBX) تل با ما را تهیه کرده باشید. سرویسس مرکز تلفن ابری را روی گوشی موبایل شخصی یا لب تاب تنظیم میکنید و در بیرون از شرکت یا مجموعه میتوانید از آن استفاده کنید.

سرویس Hosted PBX مناسب برای چه کسانی میباشد؟

از این سرویس شما میتوانید برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتی استارت آپ ها استفاده کنید. راه اندازی سرویس Hosted PBX معمولا با قیمت مناسب میباشد.

این سیستم به صورتی میباشد که در صورتی کسب و کار شما رشد کند و شما به افزایش امکانات و ویژگی ها نیاز داشتید به راحتی میتوانید انجام دهید.

سرویس Hosted PBX و تفاوت آن با ویپ ؟

Hosted PBX سیستم تلفنی مبتنی بر ابر میباشد. اما VOIP روشی برای برقرار کردن تماس ها میباشد. اما سرویس مرکز تلفن ابری بک نوع بستر تماس میباشد که ویژگی های فراوانی دارد. و برای برقراری تماس باید ازروش ویپ استفاده کرد.

درواقع Hosted PBX مرکز تلفن ابری میباشد که تمامی سرور ها و مسئولیت ها بر عهده شرکت ارائه دهنده میباشد. اما ویپ یک روش برای برقرار سازی تماس میباشد.

مزایای سیستم Hosted PBX

مرکز تلفن ابری دارای ویژگی ها و مزایای زیادی میباشد. که برای سازمان ها و شرکت ها بسیار موثر میباشد. وهمچنین باعث پایداری روابط شما با مشتریان خواهد شد. یک مرکز تلفن ابری میتواند ویژگی ها و امکانات سازمانی همچون؛ منشی گویا، صف تماس، ضبط مکالمات، منو تلفنی، انتقال یا نگه داشتن تماس و … را در اختیار شما قرار دهد.

۱٫ باعث کاهش هزینه های راه اندازی و نگهداری خواهد شد.

یکی از دلایل استفاده از Hosted PBX این است که هزینه های یک سیستم داخلی را کاهش میدهد. هزینه های نصب سخت افزار و نرم افزار، تعمیر و نگهداری را نخواهید داشت.

همچنین در این صورت شما دیگر هزینه های کارکنان را نخواهید داشت. زیرا کمتر به کارکنان فناوری اطلاعات نیاز دارید. تمامی کارها مثل تعمیر و نگهداری و بروزرسانی نرم افزار ها به صورت خارجی مدیریت میشوند. و به شما اجازه میدهد تا بر روی کسب و کار خود تمرکز کنید.

۲٫ ارتباط بدون مرز

با سیستم Hosted PBX شما به صورت ابری از خدمات استفاده میکنید. و کارکنان شما در هر مکانی مثل دفتر کار یا منزل میتوانند از طریق سیستم سانترال ابری ارتباط برقرار کنند. این سیستم مناسب افرادی است که کارکنان دورکار دارند.

۳٫ مقیاس پذیری

شما میتوانید تمامی اطلاعات خود را ویرایش کنید. بعنوان مثال در صورتی که کسب و کار شما رشد کرد میتوانید تعداد داخلی های خود را از طریق پورتال های مبتنی بر وب اضافه یا کسر کنید.

۴٫ گزارشگیری تماس ها

برای سازمان ها چه کوچک یا بزرگ بخش مارکتینگ و روابط عمومی بسیار حائز اهمیت میباشد.

و شما بعنوان مدیر روابط عمومی باید بدانید در طول روز چه تعداد افراد چه تعداد تماس را پاسخ میدهند. میانگین زمان پاسخگویی به چه صورت میباشد. در طول روز چه تعداد تماس با شرکت برقرار میشود. چه تعداد رضایت دارند و یا شکایت و انتقاد دارند.

در صورت استفاده از سیستم قدیمی آنالوگ شما قادر به گزارشگیری دقیق نبودید

نحوه کارکرد Hosted PBX برای کسب و کارها

مرکز تلفن های ابری برای مجموعه ها و سازمان های کوچک یا استارت آپ ها کاملا مقرون به صرفه میباشد. همچنین تل با ما بعنوان ارائه دهنده خطوط اینترنتی و ارائه دهنده مرکز تلفن ابری تخفیف های ویژه ای برای استارت آپ ها قرار داده است. شما میتوانید همین حالا با شماره گیری ۰۲۱۹۱۰۹۷۰۷۵ با مجموعه ما تماس برقرار کنید. شرایط کاری خود را به دوستان مشاور توضیح دهید. همکاران ما بهترین راه حل ها را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

شما در صورتی که از مرکز تلفن ابری استفاده کنید میتوانید در هر مکانی با هر دستگاهی با مشتریان خود و همکاران ارتباط بگیرید.

بنابراین نیازمند حضور در یک مکان خاص نیستید. مثلا اگر در ماشین ، جلسه و … هستید هم میتوانید در دسترس باشید و تماس های خود را از دست ندهید.

۵٫ منشی تلفنی گویا یا IVR

از موارد مهم در یک مرکز تلفن سیستم IVR میباشد. که میتواند تماس های ورودی را کنترل کند و تماس گیرندگان را به بخش مد نظر متصل کند. که به دو صورت میباشد:

معمولی از تماس گیرنده میخواهد تا با شماره گیری داخلی به بخش مورد نظر متصل شود.

به صورت پیشرفته که از هوش مصنوعی استفاده میکند. میتواند مکالمات مشتریان را با کارمندان مکتوب کند و خروجی و آنالیز را روی آن انجام دهد.

۶٫ تماس رایگان

در سیستم سانترال ابری تمامی تماس های داخلی شما به صورت رایگان برقرار میشود. اگر شما سرویس ابری تل با ما را تهیه کرده باشید تماس های ورودی و داخلی شما رایگان میباشد. همچنین تماس های شما با شرکت یا سازمان دیگری که تل با ما داشته باشد کاملا رایگان میباشد.

۷٫ کنفرانس صوتی وتصویری رایگان

شما میتوانید کنفرانس های صوتی و تصویری را برای برقرار سازی جلسات داشته باشید.

۸٫ رمز گذاری تماس ها

بعضی از سازمان ها و شرکت ها دارای تماس های محرمانه میباشند. در سیستم سانترال ابری یا مرکز تلفن ابری تل با ما تمام تماس به صورت  END 2 END رمز گذاری شده اند. و به راحتی  و دغدغه میتوانید تماس های درون یا خارج از سازمان را برقرا کنید

۹٫ ضبط تمامی مکالمات

در سیستم مرکز تلفن ابری شما میتوانید تمامی مکالمات بین کاربران و مشتریان را ضبط کنید. همچنین شما میتوانید این تماس های ضبط شده را مجددا پخش کنید. و بررسی کنید کدام کارمندان بهتر کار میکتد. همچنین میتوانید در مواردی که نیاز باشد مشخص کنید چه کسی چه چیزی گفته است.

سخت افزار مورد نیاز ویپ

نظرات بسته شده اند