پاسخ به تمام سوالات در رابطه با راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ

پاسخ به تمام سوالات در رابطه با راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ

پاسخ به تمام سوالات در رابطه با راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ

پاسخ به تمام سوالات در رابطه با راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ

پاسخ به تمام سوالات در رابطه با راه اندازی تلفن اینترنتی ویپ

راه اندازی تلفن اینترنتی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که طی سالیان گذشته به دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کارها تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم سوالاتی که بیشتر مشتریان داشتند را پاسخ بدهیم در ادامه با ما همراه باشید .

پاسخ به تمام سوالات ویپ

یک – منظور از خط تلفن اینترنتی چیست؟

شماره تلفن های اینترنتی همانند سایر شماره تلفن های شهری خطوطی هشت رقمی هستند که با عدد ۹۱ شروع می شوند. به عنوان مثال شماره ۹۱۰۹۷۰۷۵ شماره تلفن مربوط به شرکت تل با ما میباشد . هر یک از این خطوط کد استان مربوط به شهر مورد استفاده را هم خواهند داشت. در مثال ذکر شده در صورتی که افراد خارج از استان تهران تمایل به ارتباط با همکاران تل با ما را داشته باشند می بایست کد ۰۲۱ را همراه با شماره تماس هشت رقمی وارد کنند. در اینصورت شماره تماس کامل ۰۲۱۹۱۰۹۷۰۷۵ خواهد بود.

همچنین به منظور برقراری ارتباط با گوشی های تلفن همراه همانند سایر خطوط شهری نیاز است تا شماره هشت رقمی به همراه کد شهر به طور کامل وارد شود.

دو – تفاوت تلفن اینترنتی با شماره های ۹۰۹ در چیست؟

خطوط هوشمند یا IN که پیشتر با سرشماره های ۹۰۹ شناخته می شود دسته ای از خطوط هستند که در دسته سرویس های ارزش افزوده قرار می گیرند. این خطوط به منظور ارائه سرویس در حوزه های مختلف هزینه هایی را از تماس گیرنده دریافت و به حساب ارائه دهنده واریز می کنند. شروع فعالیت خطوط هوشمند از سالیان گذشته با سرشماره های ۹۰۹ شروع و در سال ۹۷ به شماره های ۷۰۷۰ تغییر پیدا کرد. اما شماره های تلفن اینترنتی موضوعی کاملا مجزا از خطوط هوشمند بوده و هم در نوع استفاده و هم در ساختار راه اندازی تلفن اینترنتی تفاوت های زیادی وجود دارد. شماره های تلفن اینترنتی عموما با ۹۱xxxxxx شروع شده و هیچ نوع هزینه ای بابت تماس های ورودی از تماس گیرنده دریافت نمی کنند. برای اطلاع بیشتر از خطوط هوشمند ۷۰۷۰ میتوانید وارد لینک زیر شوید :

خط تلفن هوشمند IN با سرشماره ۷۰۷۰

سه – اپراتورهای ارائه دهنده تلفن اینترنتی چه مجموعه هایی هستند؟

بر اساس مجوز سازمان تنظیم مقررات در سال ۹۴، در حال حاضر ۱۷ شرکت توانسته اند مجوز بهره برداری از خطوط تلفن ثابت (fcp) را دریافت نمایند.

شرکت داده گستر عصر نوین (های وب)

شرکت انتقال داده های ندا گستر صبا (صبا نت)

شرکت گسترش ارتباطات مبنا

شرکت پارسان لین ارتباطات (پارس آنلاین)

گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل

شرکت انتقال داده های آسیاتک

شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات

شرکت داده پردازی رسپینا

شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان

شرکت حلما گستر خاورمیانه

شرکت افرا نت

شرکت رسانه مهر وطن

شرکت داده پردازی فن آوا

شرکت ارتباطات ثابت پارسیان

شرکت لایزر

شرکت ارتباطات فرزانگان پارس

شرکت انتقال داده های رهام داتک

شرکت های ذکر شده توانسته اند با ارائه مدارک، مستندات، تعهدات مالی، تامین زیرساخت و… نظر مثبت سازمان تنظیم مقررات را به دست آورده و اقدامات لازم در خصوص ارائه سرویس تلفن اینترنتی در کشور را انجام دهند.

پاسخ به تمام سوالات خط تلفن های ویپ

چهار – چه افراد یا مجموعه هایی امکان دریافت این خطوط را دارند؟

در حال حاضر تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز خطوط تلفن ثابت اینترنتی را دریافت کنند.

لیست مدارک مورد نیاز به صورت حقیقی و حقوقی به همراه نحوه ثبت نام را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام خط تلفن اینترنتی

پنج – هزینه راه اندازی تلفن اینترنتی چقدر است؟

شماره تلفن های قابل ارائه در این سرویس دارای دسته بندی های مختلفی هستند اما به طور کلی در چهار دسته خطوط عادی، برنزی، طلایی و الماس تقسیم می گردند. در صورتی که مایل به استفاده از خطوط عادی باشید، هزینه دریافت سرشماره از حدود ۱۰۰ هزار تومان شروع می شود (البته میتوانید از تخفیف های تل با ما استفاده کنید و این خطوط را به صورت رایگان دریافت کنید) و در صورتی که دسته بندی های بالاتر مد نظر شما باشد، هزینه دریافت شماره از ۵۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۲۰ میلیون تومان هم ادامه خواهد داشت.

شش – برای دیدن شماره ها از چه طریقی اقدام کنم؟

به منظور دیدن شماره ها و انتخاب دسته بندی مدنظر می توانید از طریق ثبت درخواست و پیگیری از طریق همکاران مشاور فروش تل با ما، لیست تمامی شماره های مورد نظر را رویت و از بین آنها خط دلخواه را انتخاب کنید.

هفت – شماره های تلفن اینترنتی تا چه اندازه امکان رند بودن را دارند؟

تمامی شماره های اینترنتی هشت رقمی بوده و بر حسب اینکه از چه اپراتوری سرویس دریافت می کنید، چهار رقم ابتدای شماره متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شماره های اپراتور پیشگامان با سرشماره ۹۱۰۹، آسیاتک با سرشماره های ۹۱۰۱ و ۹۱۳۰ و اپراتور شاتل با سرشماره ۹۱۰۰ و ۹۱۳۲ و تک نت ۹۱۵۵ ارائه می شوند. با توجه به آنچه گفته شد، شما می توانید با انتخاب چهار شماره انتهایی، میزان رندی خط مورد نظر را انتخاب کنید. و در صورتی که چهار شماره انتهایی دارای ارقام غیر همسان باشد به احتمال زیاد جزو خطوط عادی بوده و هزینه نهایی چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان می شود.

هشت – نحوه استفاده از خطوط تلفن اینترنتی چگونه است؟

تلفن های اینترنتی به صورت غیر فیزیکی تحویل مشترکین می گردند. برای استفاده از این گونه خطوط هیچ نیازی به سیم کشی تلفن وجود ندارد بلکه به منظور فعالسازی خط اطلاعاتی مانند IP، یوزر و پسورد سرور در اخیار مشترکین قرار می گیرد. برای استفاده از این خطوط در اولین مرحله نیاز است تا علاوه بر خط، اینترنت همان اپراتور مورد نظر را نیز در اختیار داشته باشید تا در مرحله بعد بر حسب اینکه استفاده خانگی دارید یا تجاری، شرایط متفاوتی برای استفاده وجود خواهد داشت.

پاسخ به تمام سوالات خط تلفن اینترنت

نه – چرا برای راه اندازی تلفن اینترنتی باید اینترنت همان اپراتور را داشته باشم؟

بر اساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات به تمامی اپراتورهای ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت و به منظور افزایش میزان امنیت و سلامت مشترکین، تمامی استفاده کنندگان از خطوط تلفن ثابت اینترنتی می بایست علاوه بر خط، اینترنت اپراتور مورد نظر را در محل استفاده در اختیار داشته باشند. در صورتی که از اینترنتی غیر از اینترنت اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن استفاده کنید، امکان فعالسازی خطوط میسر نخواهد بود.

ده – چه نوع اینترنت هایی مناسب استفاده از خطوط تلفن اینترنتی هستند؟

همانطور که گفته شد خطوط تلفن اینترنتی عموما شامل دو دسته استفاده خانگی و تجاری می شوند. در صورتی که از این خطوط در منزل یا فروشگاه خود استفاده می کنید، تمامی سرویس های اینترنت کشور از جمله ADSL، TDLTEو WIRELESS پاسخگوی نیاز شما خواهند بود اما در صورتی که نیاز شما استفاده از خطوط اینترنتی به صورت تجاری و با ظرفیت بالاست سرویس های TDLTE و WIRELESS پاسخگوی نیازمندی شما خواهند بود.

یازده – تفاوت استفاده خانگی و تجاری در تلفن اینترنتی در چیست؟

تفاوت اصلی در استفاده خانگی و تجاری خطوط تلفن اینترنتی در ظرفیت برقراری تماس همزمان آن است. در خطوط خانگی هر خط تلفن تنها امکان برقراری یک تماس را داراست و در صورتی که شخص دیگری قصد برقراری تماس از طریق آن شماره را داشته باشد باید منتظر پایان تماس قبلی باشد. همچنین در صورتی که فردی در حال مکالمه با خط تلفن باشد و شخص دیگری با آن شماره تماس بگیرد، بوق مشغولی تلفن پخش خواهد شد. این موضوع برای مجموعه هایی که به صورت تجاری فعالیت می کنند و حجم زیادی از تماس را در طول روز برقرار می کنند ایجاد مشکل می کند. برای حل این مشکل امکانی تحت عنوان کانال شکل گرفته است. کانال این امکان را به کاربران می دهد تا با در اختیار داشتن یک شماره امکان برقراری چندین تماس را به طور همزمان داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که شرکتی دارای ده نفر کارمند باشد و در ساعات پیک کاری تلفن های تمامی کارمندان مشغول شود، باید علاوه بر تهیه سرشماره، ۱۰ کانال را هم به صورت جداگانه تهیه و به خط تلفن خود متصل نماید. در این صورت کارمندان این مجموعه با کمبود خط تلفن به منظور برقراری تماس مواجه نخواهند شد و همینطور افرادی که با این مجموعه تماس می گیرند بوق مشغولی نخواهد شنید.

دوازده – به منظور دریافت کانال چه اقداماتی باید انجام شود؟

تخصیص کانال به سرشماره های مورد نظر تنها در صورتی که دارای اطلاعات حقوقی باشید امکان پذیر است. به همین علت افراد حقیقی یا اشخاصی که دارای مجوز کسب یا پروانه بهره برداری و… هستند امکان پذیر نیست. همچنین به منظور تسریع در روند فعالسازی سفارش کانال ها بهتر است در هنگام ثبت نام خط تلفن در

خواست کانال هم برای شما ثبت شود.

سیزده – اشخاص حقیقی به منظور دریافت کانال چه اقدامی انجام دهند؟

در حال حاضر به علت وجود محدودیت در ثبت نام اشخاص حقیقی عملا امکان ثبت نام کانال برای این دسته از مشتریان وجود ندارد، اما این اشخاص می توانند به منظور برقراری تماس های بیشتر به جای یک خط تلفن، دو یا سه خط تهیه و از آن استفاده کنند.

چهارده- علت سخت گیری سازمان تنظیم مقررات برای ارائه کانال به مشترکین حقیقی در چیست؟

خطوط تلفن اینترنتی از دسته خطوط تلفن دیجیتال و با ظرفیت بالا به شمار می روند که امکانات بسیار جذابی در اختیار مخاطبان قرار می دهد. علی رغم تمام این جذابیت ها مانند هر فناوری دیگر، امکان بروز تخلف در این سیستم محتمل است. متخلفین علاقه بسیار بالایی برای برقراری تماس های ترمینیشن (قاچاق مکالمه تلفنی) یا استفاده به منظور کلاهبرداری و دیگر مسائل را دارند. به دلیل پیشگیری از بروز چنین تخلفاتی، سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها خطوط با ظرفیت بالا را در اختیار مجموعه های حقوقی که دارای مجوز فعالیت هستند قرار می دهد.

پانزده – وضعیت دریافت مالکیت خطوط چگونه است؟

تمامی خطوط تلفن اینترنتی دارای مالکیت صد در صدی هستند. بعد از انتخاب سرشماره و ارسال مدارک برای همکاران واحد فروش تل با ما، اطلاعات در سامانه ثبت نام هر یک از اپراتورها ثبت می گردد. بعد از ثبت اولیه مشخصات هر یک از مشترکین در سامانه شاهکار احراز هویت می گردد و در صورت تایید اطلاعات از سوی سامانه شاهکار و احراز هویت فردی توسط شخص ناظر اپراتور خط تایید نهایی شده و به نام مشترک ثبت می گردد. در صورت ثبت خط به نام مشترک، یک پیامک از سوی CRA.IR به موبایل فرد ثبت نام شده ارسال و به او اعلام می گردد که خط تلفن ویپ با مشخصات X در سازمان تنظیم مقررات به ثبت رسیده است.

شانزده – منظور از کلاس شاهکار در ثبت نام مشترکین چیست؟

کلاس یا سامانه شاهکار یکی از ابزارهای نظارتی سازمان تنظیم مقررات در جهت احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی است. این سامانه با اتصال به دیتا بیس سازمان های مختلف همچون اداره ثبت یا ثبت احوال، وضعیت کلی وجود یا عدم وجو این اشخاص را به صورت آنی بررسی و نتیجه را از طریق سامانه ثبت نام اپراتورها بر میگرداند. در صورتی که به هر علت یکی از مشخصات اعلام شده در هنگام ثبت نام صحیح نباشد، ثبت نام ادامه نمیابد.

هفتده- خطوط اینترنتی دائمی هستند یا باید سالیانه تمدید شوند؟

خطوط تلفن اینترنتی بر حسب اپراتور ارائه دهنده سرویس بصورت دائمی یا به همراه آبونمان سالانه ارائه می شوند. در حال حاضر اپراتورهایی نظیر پیشگامان، آسیاتک و شاتل خطوط را به صورت هزینه یکبار پرداخت و سایر شرکت به همراه هزینه آبونمان سالیانه پرداخت می کنند.

هجده – از بین اپراتورهای ارائه دهنده سرویس کدام یک کیفیت خدمات بهتری دارند؟

بنا بر شاخص های مختلفی همچون کیفیت سرویس، پشتیبانی مطلوب، زیرساخت و بازخورد مشتریان می توان گفت دو اپراتور پیشگامان، آسیاتک با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر اپراتورها در حال سرویس دهی به مشتریان خود هستند. در حال حاضر تل با ما با تمامی اپراتورها همکاری داشته اما برای دریافت سرویس مطلوب، پیشنهاد ما یکی از سه اپراتور پیشنهاد شده است.

پاسخ به تمام سوالات بیان شده در رابطه با ویپ

نوزده – نحوه استفاده از خطوط خانگی چگونه است؟

به منظور استفاده از خطوط خانگی در گام نخست میباست اپراتور مورد نظر خود را انتخاب نموده و اینترنت آن شرکت را در محل مورد نظر خود تامین نمایید. به عنوان مثال در صورتی که قصد استفاده از خطوط پیشگامان را در محل خود دارید، نیاز است تا اینترنت شرکت پیشگامان را در محل خود راه اندازی کنید. در مرحله دوم خط را ثبت نام و بر روی اینترنت مطلوبتان فعال نمایید. به منظور برقراری تماس از چهار روش مختلف می توانید استفاده نمایید:

  • اپلیکیشن تلفن همراه
  • اپلیکیشن دسکتاپ
  • آی پی فون
  • تلفن آنالوگ به همراه مبدل

بیست – اپلیکیشن تلفن همراه چگونه امکان اتصال به خطوط اینترنتی را دارند؟

در حال حاضر اپلیکیشن های مختلفی بر روی پلتفرم اندروید و IOS توسعه داده شده اند که با پروتکل سیپ سازگاری کامل دارند. این اپلیکیشن ها با نصب بر روی تلفن همراه امکان برقراری ارتباط با سرورهای اپراتور میزبان را به دست آورده و از این طریق امکان برقراری تماس میسر می گردد. اپلیکیشن ها با نام های مختلفی همچون Zoiper ، ۳cx و نام های دیگری هم اکنون قابل دسترس هستند. همچنین تل با ما به توسعه اپ اختصاصی خود با نام simotel به ارائه خدمات می پردازد. ناگفته نماند استفاده از اپلیکیشن ها بصورت رایگان بوده و در دسترس عموم مردم قرار دارد.

بیست و یک – اپلیکیشن دسکتاپ چگونه امکان اتصال به خطوط اینترنتی را دارند؟

اطلاعاتی که در خصوص اپ تلفن همراه گفته شد، در اینجا نیز صادق است.

بیست و دو – آی پی فون چیست و چگونه میتوان از آنها بهره مند شد؟

پاسخ به تمام سوالات تلفن اینترنتی

آی پی فون به دستگاه تلفنی گفته می شود که به جای کابل تلفن به کابل شبکه متصل می گردد. همچنین این دستگاه تلفن با پشتیبانی از شبکه voip و پروتکل sip کیفیت مکالمه HD را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. به منظور استفاده از آی پی فون برای خطوط خانگی باید یک کابل شبکه از مودم به گوشی تلفن متصل کرد. ای پی فون های موجود در ایران دارای برندهای مختلفی همچون گرند استریم، یلینک، سیسکو و… هستند. پیشنهاد تل با ما استفاده از گوشی های برند گرند استریم است.

بیست و سه – برای استفاده از گوشی های تلفن عادی چه کاری باید انجام داد؟

در صورتی که بخواهید از گوشی های تلفن آنالوگ در کسب و کارتان استفاده نمایید نیازمند استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال هستید. این مبدل ها به نام گیت وی یا ATA در بازار شناخته می شوند. در یک طرف این مبدل ها ورودی کابل شبکه است و درسمت دیگر خروجی سیم تلفن وجود دارد. در صورتی که قصد استفاده از مبدل را دارید هزینه سخت افزار اضافه شده را در نظر بگیرید، همچنین در صورت استفاده از گوشی های تلفن آنالوگ دیگر مکالمه با کیفیت HD نخواهید داشت.

بیست و چهار – نحوه استفاده از خطوط تجاری چگونه است؟

استفاده از خطوط تجاری همانند استفاده از خطوط خانگی است اما تفاوت هایی را هم شامل می شود. به منظور استفاده از خطوط تلفن تجاری علاوه بر در اختیار داشتن زیرساخت اینترنت اپراتور مورد نظر، وجود سیستم مرکز تلفن دیجیتال یا همان ویپ الزامی است. مجموعه هایی که قصد دارند بصورت تجاری از این سیستم استفاده کنند باید امکان استقرار یک سرور به منظور فعالسازی مرکز تلفن را داشته باشند.

بیست و پنج – مرکز تلفن ویپ چیست؟

مرکز تلفن به سیستمی اطلاق می شود که از طریق اتصال به خطوط تلفن امکاناتی نظیر تلفن گویا، منشی تلفنی، ضبط مکالمات، تعریف ساعات کاری و … می دهد. این سیستم ها در گذشته بصورت آنالوگ و عموما با نام سانترال پاناسونیک شناخته می شدند. در حال حاضر مرکز تلفن تل با ما به صورت نرم افزاری بر روی سرور مشتریان نصب و اجرا می گردد. مرکز تلفن تل با ما علاوه بر امکانات گفته شده، امکان فعالسازی خطوط تلفن اینترنتی با ظرفیت دلخواه را فراهم می آورد.

بیست و شش- برای راه اندازی مرکز تلفن تل با ما چه منابعی مورد نیاز است؟

مرکز تلفن تل با ما امکان نصب و فعالسازی بصورت مستقیم بر روی کیس کامپیوتر یا ماشین مجازی را دارد. در هر دو صورت منابع مورد نیاز به منظور برقراری ۱۰۰ تماس همزمان RAM: 2G و CPU:2CORE است. این میزان از منابع مورد نیاز در نسخه سرور مرکز تلفن تل با ما بسیار بهینه بوده و به شما این امکان را می دهد حتی بر روی کیس های معمولی کامپیوتر هم اقدام نصب و راه اندازی را انجام دهید.

بیست و هفت – تفاوت راه اندازی مرکز تلفن بر روی کیس یا ماشین مجازی در چیست؟

در صورتی که قصد استفاده از کیس کامپیوتر به عنوان را سرور داشته باشید، تمامی منابع کیس به منظور استفاده از امکانات مرکز تلفن مورد استفاده قرار می گیرد. همکاران ما سیستم عامل کیس کامپیوتر شما را از ویندوز به لینوکس تغییر داده و با راه اندازی مرکز تلفن، امکانات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می دهند. به دلیل موارد ذکر شده، در صورتی که قصد استفاده از کیس ارائه شده به منظور سایر نرم افزارها، مانند حسابداری، سی آر ام و… را دارید، در این حالت امکان پذیر نیست.

اما اگر قصد استفاده همزمان چندین نرم افزار بر روی یک سرور را دارید، می توانید با مجازی سازی ماشین ها مختلف به مقصود خود دست یابید. مجازی سازی به شما این امکان را می دهد تا از منابع سخت افزاری موجود برای کاربردهای مختلف بهره بگیرید. نخصیص منابع بر اساس نیازمندی شما صورت می پذیرد. به عنوان مثال در صورتی که سرور شما دارای ۱۶ گیگ رم باشد، می توانید ۸ ماشین مجازی مختلف با تخصیص منابع دو گیگ رم ایجاد نمایید.

بیست و هشت – مرکز تلفن تل با ما دارای چه امکاناتی است؟

مرکز تلفن تل با ما دارای امکانات مختلفی به منظور افزایش بهره وری، فروش، نظارت، دقت، رضایتمندی و همچنین کاهش هزینه ها، ضریب خطا، میزان نارضایتی و ایجاد ساختار یکپارچه به منظور از بین بردن ساختار های ناهمگون است. به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از این ساختارها با همکاران واحد مشاوره و فروش تل با ما ارتباط بگیرید.

پاسخ به تمام سوالات مشتریان

بیست و نه- بعد از راه اندازی تلفن اینترنتی و مرکز تلفن چه امکانات دیگری مورد نیاز است؟

بعد از ثبت نام خط، راه اندازی اینترنت و مرکز تلفن به منظور راه اندازی سرویس در سمت کارمندان، می توانید از چهار روش گفته شده در استفاده خانگی در اینجا نیز بهره بگیرید. استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، سافت فون دسکتاپ، گوشی تلفن آی پی فون و استفاده از گوشی های آنالوگ به همراه دستگاه مبدل یا گیت وی از جمله آنهاست. در تمامی این حالت در اختیار داشتن زیر ساخت شبکه الزامی است.

سی- منظور از زیر ساخت شبکه برای راه اندازی تلفن اینترنتی و مرکز تلفن چیست؟

افراد به منظور استفاده از راه اندازی تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ویپ باید به یکی از شبکه های LAN & WIRELESS OR INTERNET متصل باشند. در صورتی که شما در دفتر محل کارتان حضور دارید به احتمال بسیار زیاد از طریق کابل شبکه و سوئیچ به سرور دفترتان متصل شده اید. ما این حالت را یک شبکه محلی یا LAN در نظر میگیریم. این نوع زیرساخت شبکه به علت فاصله کوتاه اپراتورها تا سرور و همچنین سیم کشی از سرور تا میز هر کاربر، معمولا دارای پایداری مطلوبی است.

برخی دیگر از شرکت ها از اکسس پوینت ها به عنوان نقاط اتصال بی سیم کاربران به سرور مجموعه استفاده می کنند. در این حالت راحتی انجام کارها به مراتب بیشتر شده اما در صورتی که فاصله زیادی از سرور تا اپراتور وجود داشته باشد، احتمال بروز خطا وجود دارد.

در حالت سوم و در حالی که هیچ یک از اپراتورها به شبکه داخلی شرکت متصل نباشند می توانند از طریق شبکه اینترنت به سرور مورد نظر خود متصل و از امکانات تلفنی آن استفاده کنند.

سی و یک – آیا مهم است که کاربران (کارمندان شما) حتما از اینترنت خاصی برای اتصال به مرکز تلفن استفاده کنند؟

خیر، کارمندان شما به عنوان کاربران این سیستم در هر نقطه ای از ایران که باشند می توانند با هر اینترنتی حتی اینترنت شبکه همراه اول و ایرانسل به سرور مورد نظر متصل و تماس های ورودی و خروجی را برقرار کنند. در حقیقت مهم نیست که کارمندان با چه اینترنتی به سرور متصل می شوند، مهم سرور شماست که به اینترنت اپراتور مورد نظر متصل باشد.

سی و دو – در صورتی که دارای چند دفتر در نقاط مختلف کشور باشم آیا امکان یکپارچه سازی تماس های تلفنی را دارم؟

بله، در صورتی که دارای چندین دفتر در نقاط مختلف کشور باشید از طریق راه اندازی خط تلفن اینترنتی به همراه مرکز تلفن، می توانید در تمامی نقاط کشور و از طریق شبکه اینترنت تماس های یکپارچه داشته باشید. به عنوان مثال اگر دفتر مرکزی شمار در منطقه سعادت آباد تهران باشد و یک انبار در کرج و یک دفتر فروش در مشهد داشته باشید، از طریق راه اندازی مرکز تلفن تل با ما به همراه خط تلفن اینترنتی این قابلیت را خواهید داشت تا اگر کسی با شماره شما تماس گرفت با گرفتن داخلی یک به دفتر سعادت آباد، با وارد کردن عدد دو به دفتر فروش مشهد و با وارد نمودن عدد سه به انبار واقع در کرج متصل شود. تمامی این ارتباطات از طریق نرم افزار مرکز تلفن تل با ما صورت می پذیرد. نکته جالب دیگر آن است که هر یک از کارمندان شما می توانند با وارد نمودن داخلی سایر همکاران در شهرهای دیگر با بکدیگر به صورت رایگان به مکالمه بپردازند. همچنین در صورتی که کارمندان تماس گیرنده را از شهری به شهر دیگر منتقل کنند، مشتری متوجه این انتقال جغرافیایی بزرگ نمی شود.

سی و سه – آیا می توانم از خطوط مختلف بر روی یک مرکز تلفن استفاده کنم؟

بله اگر شما بخواهید برای هر یک از دفاتر شماره ای مستقل تهیه کنید یا برای دفتر فعلی از چند خط تلفن استفاده کنید، می توانید تمامی این سرشماره ها را بر روی مرکز تلفن رجیستر کرده و از آنها استفاده کنید. حتی در صورتی که دفاتر شما در شهرهای مختلف قرار داشته باشد، امکان تهیه یک شماره با کد استان های شهرهای مورد استفاده بر روی یک سرویس مرکز تلفن را خواهید داشت.

۳۴- آیا می توانم برای هر یک از سرشماره های دریافتی سناریو پاسخگویی متفاوتی ایجاد کنم؟

بله، مرکز تلفن تل با ما این امکان را به کاربران خود می دهد تا در صورت استفاده از چندین خط مختلف، بر روی هر یک از آنها یک سناریو تماس متفاوت ایجاد کنید. به عنوان مثال در صورتی که تماس گیرنده با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۷۰۷۵ تماس بگیرد به دفتر فروش شما در شهر تهران متصل و در صورتی که همان شماره را با کد ۰۵۱ شماره گیری کند به دفتر فروش شما در شهر مشهد متصل شود. در هر یک از این حالات امکان پخش IVR مختلف، تعریف داخلی های مجزا، ساعات کاری متنوع و… وجود دارد.

سی و پنج – چه راه حلی برای استفاده از مرکز تلفن بدون وابستگی به اینترنت خاص وجود دارد؟

به منظور عدم وابستگی به اینترنت خاص یا تهیه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری می توانید از مرکز تلفن ابری تل با ما استفاده کنید. در صورت استفاده از مرکز تلفن ابری دیگر نیازی به تغییر اینترنت مورد استفاده یا تغییر زیرساخت ها در محل دفترتان ندارید.

سی و شش – مرکز تلفن ابری تل با ما چیست و چگونه کار می کند؟

تل با ما به عنوان اپراتور ارائه دهنده خدمات مرکز تلفن ابری با تامین زیرساخت سروری، اینترنت شرکت ها و همچنین بستر ایمن امکان استفاده از خدمات مرکز تلفن با استفاده از هر اینترنتی را فراهم می آورد. در اینحالت استفاده کنندگان از خطوط اینترنتی با در اختیار داشتن هر نوع اینترنتی امکان اتسال به سرور اختصاصی خود به منظور برقراری تماس ها را خواهند داشت.

سی و هفت – تفاوت مرکز تلفن ابری و غیر ابری در چیست؟

تنها تفاوت مرکز تلفن ابری و غیر ابری در نوع استفاده از زیر ساخت آنهاست. در مرکز تلفن غیر ابری تمامی سیستم ها، زیرساختها، نرم افزارها و لینک های ارتباطی اینترنتی در محل مشترک نصب و راه اندازی می گردد. همچنین آموزش های لازم به منظور استفاده از زیرساخت ها به مشترک داده شده و بر اساس آن می توانند استفاده داشته باشند.

در حالت استفاده ابری، امکانات و زیرساختها توسط مجموعه تل با ما ارائه شده و هیچ نیازمندی خاستی جز دسترسی به اینترنت وجود ندارد. همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته برای هر نوع درخواستی از این طریق ارائه می گردد.

سی و هشت – مدت زمان راه اندازی مرکز تلفن ابری چقدر است؟

در صورت فعال سازی کامل خط و دریافت اطلاعات خط تلفن از سوی اپراتور ارائه دهنده سرویس به طور معمول بین ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت زمان به منظور راه اندازی و تحویل سیستم زمان مورد نیاز است.

سی و نه- امکانات و طرح های مرکز تلفن ابری را از کجا ببینم؟

مرکز تلفن ابری تل با ما به منظور ارائه خدمات به کسب و کارهای کوچک تا بزرگ پلن های متنوعی را در نظر گرفته که از طریق اینجا می توانید آن ها را مشاهده کنید.

چهل – برای دریافت مشاوره قبل از خرید از چه کانالی اقدام کنم؟

همکاران ما همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی پرسش ها و سوالات شما هستند. همواره میتوانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۷۰۷۵ تمامی سوالات و پرسش های خود را مطرح نمایید. و یا به صورت دیدگاه سوالات خود را مطرح کنید

نظرات بسته شده اند